Blue Ridge Parkway - Reisverslag uit Tougaloo, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu Blue Ridge Parkway - Reisverslag uit Tougaloo, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

Blue Ridge Parkway

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

08 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Tougaloo

De Blue Ridge Parkway is een 755 kilometer lange weg die over de toppen en langs de flanken van de Appalachian Mountains voert en onderweg ontelbare uitzichtpunten op bergen, valleien en bossen biedt. Bij het samenstellen van onze reis was deze weg dan ook een doel op zich en het was in combinatie met de te verwachten herfstkleuren een belangrijk onderdeel van de route. Alleen al over deze weg hebben we 5 dagen gedaan. Dat klinkt lang en dat is het ook, maar als je je beseft dat er geen 200 meter recht stukje weg is en dat de uitzichtpunten en het maken van de wandelingen onderweg veel tijd kosten, ook wel begrijpelijk. Een van de vijf dagen viel trouwens letterlijk en figuurlijk in de mist, omdat er zo'n 160 kilometer lang met een zicht van minder dan 10 meter gereden moest worden. Dat was met al die bochten geen pretje, maar de kleuren en uitzichten van de laatste dag maakten alles weer goed. Overigens is het op deze route, waarbij je voortdurend op hoogtes tot twee kilometer rijdt, niet zo verwonderlijk dat er eens een mindere dag tussen zit. Al met al een zeer mooie weg en we zijn blij dat we hem gereden hebben!
Op zondag 5 oktober ging de Blue Ridge Parkway voor ons naadloos over in het Great Smokey Mountain National Park. Tsja, in de boeken word je al gewaarschuwd: vermijd dit park op zonnige herfstdagen in het weekend. Maar volgens ons reisschema moesten wij er ook zijn... en dat hebben we gemerkt! Met onze grote camper konden we vanwege de drukte eigenlijk nergens parkeren, dus inmiddels zijn we al weer een flink stukje doorgereden en overnachten we weer op een mooi plekje aan een meer.
Inmiddels hebben we ook al de staat Tennessee doorkruist, de komende dagen gaan we door de staten Mississippi en Louisiana, zodat we zeker nog wel iets van de muziek zullen meekrijgen. Hierover weer meer in het volgende verslag. Hartelijke groeten van Monique, Eric, Pa en Ma.
P.S. Alle jarige lezers (zij weten zelf wel wie het zijn) nog van harte gefeliciteerd! Het is soms moeilijk om de felicitaties op de juiste dag over te brengen, maar we zijn jullie niet vergeten!

• 08 Oktober 2014 - 21:00

Willy:

Foto 1, lonley

• 08 Oktober 2014 - 21:05

Willy Van De Laar:

Geweldige foto's en verslagen, ik geniet met jullie mee.

• 08 Oktober 2014 - 21:19

Frans:

Volop avontuur dus. Veel plezier verder.

• 08 Oktober 2014 - 22:15

Tanya:

Hartstikke leuk om weer te lezen. Blijf vooral genieten.

• 08 Oktober 2014 - 23:00

Zylvia:

Wat een mooie foto's. Voor ons is het " gewone" leven weer begonnen en als ik jullie reisverslag lees geeft dat ook wel een beetje het gevoel van jammer. Blijf vooral genieten van alles en doe voorzichtig. Grutjes Lex en syl

• 09 Oktober 2014 - 11:59

Carla:

Mooie foto's en prachtige verslagen. Ik reken mij onder de toekomstige jarigen. Proosten jullie zaterdag maar op mij :))) Kus!

• 09 Oktober 2014 - 16:22

Freya:

Hoi Eric,

Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat!!

Erg leuk dat je de verslagen zou goed bijhoudt, heb ik ook een beetje het gevoel op avontuur te zijn ;-)

Geniet ervan en een fijne reisvoortzetting!

Groetjes,
    Freya

• 10 Oktober 2014 - 15:16

Pieter En Greet:

Hoi Eric en Monique,
    Weer geweldig om te lezen en super dat Pa en Ma Meijer erbij zijn toch!
    Heerlijke reis met zo´n "simpel" vervoermiddel.
    Tot volgend jaar in "Het ware Westen"!
    Veel plezier en groet Pieter en Greet