Pennsylvania & (West) Virginia - Reisverslag uit Ladd, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu Pennsylvania & (West) Virginia - Reisverslag uit Ladd, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

Pennsylvania & (West) Virginia

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

01 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Ladd

Dit deel van de reis met Pa en Ma rijden we in een 9 meter lange camper waarvan je op de camping nog de zijkanten kan uitschuiven, zodat er een soort huiskamer ontstaat. Voorlopig hebben we die huiskamer nog niet gebruikt, omdat het weer 's avonds nog prima is om buiten bij het kampvuur te zitten.
In Pennsylvania aangekomen kampeerden we midden in het land van de Amish die we met hun paard en wagen regelmatig tegenkwamen. Tijdens de bespreking voor de volgende dag besloten we het reisschema aan te passen om een bezoek te kunnen brengen aan het Memorial van Flight 93. Dat betekende wel 250 kilometer omrijden, maar het paste wel na het eerdere bezoek aan het 9/11 Memorial in New York.
Eerst reden we nog langs de Battlefields van Gettysburg, waar de veldslagen van de burgeroorlog tussen de Noorderlingen en Zuidelijken hebben plaatsgevonden en we bezochten onderweg nog 3 maal een AAA om landkaarten op te halen. Vervolgens kwamen we aan op de plaats waar vlucht United 93 op 9/11 is gecrasht. Wat zijn we achteraf blij dat we deze keuze hebben gemaakt, het was heel indrukwekkend. Alhoewel we de film over deze gebeurtenis hebben gezien, komt het verhaal toch extra binnen als je op deze plek staat en het door een ranger aangrijpend wordt verteld. Voor degenen die het verhaal niet kennen: kort na het opstijgen vanaf het vliegveld Newark werd vlucht 93 gekaapt door terroristen en werden de 40 passagiers naar achterin het vliegtuig gestuurd. Enkele passagiers konden telefonisch verbinding krijgen met hun geliefden en omdat het vliegtuig door vertraging later was vertrokken, vernamen de passagiers van de aanslagen in New York en het Pentagon. De passagiers hielden een stemming en besloten de aanval op de terroristen te openen, maar wel boven onbewoond gebied. Zo geschiedde, en het vliegtuig dat door de terroristen was bedoeld als projectiel op het State Capitol in Washington stortte in een uithoek van Pennsylvania ter aarde. Wij waren allemaal onder de indruk.
We reden een klein stukje door de staten Maryland en West Virginia, waar we een hele mooie camping vonden.
In de staat Virginia reden we door het Shendendoah National Park over de Skyline drive, een 170 km. lange weg door de bossen met 75 uitzichtpunten. Een prachtige weg, alleen zijn de herfstkleuren door het aanhoudende warme weer nog lang niet optimaal.
Ondertussen zijn we begonnen aan de Blue Ridge Parkway, waar we 5 dagen over zullen doen. Hierover zullen we in het volgende verslag meer vertellen.
Hartelijke groetjes van Monique, Eric, Pa en Ma!

• 01 Oktober 2014 - 17:42

René:

De film is inderdaad al zeer indrukwekkend, maar de plek zelf is vast nog indrukwekkender. Weer een nieuw hoogtepunt! Op naar nog meer hoogtepunten! Nog veel plezier!

• 01 Oktober 2014 - 19:30

Tanya:

Gaaf om te lezen. Soms loont het inderdaad om andere keuzes te maken. Mooi verhaal. Blijven genieten.

• 01 Oktober 2014 - 19:45

Henk Speelman:

Jullie maken weer een mooie indrukwekkende reis. Leuk dat je (schoon)ouders mee kunnen genieten.

• 01 Oktober 2014 - 21:26

Willy Van De Laar:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken. [een beetje gezond jaloers] Monique, volgens mij lig je op foto 4 lekker op je buik. Een truck foto? Wel indrukwekkend hoor! Verder is alles oké in mijn achtertuin. Kus, Willy.

• 01 Oktober 2014 - 21:26

Willy Van De Laar:

• 01 Oktober 2014 - 23:50

Jaco:

Fantastisch om te lezen en wat een indrukken weer allemaal. Blijf zo doorgaan!!!

• 04 Oktober 2014 - 10:12

Stef:

Hallo buufjes,
    Wat zijn jullie lekker aan het genieten en ga daar vooral mee door!
    Liefs, van ons allen
    Ps mijntje, begint boogie nu echt wel te missen.....

• 06 Oktober 2014 - 10:58

Jorik Geerlings:

Wat onwijs leuk om te lezen en zo een klein beetje mee te genieten van de avonturen!
    Geniet van alles.
    Groet Jorik Geerlings

• 08 Oktober 2014 - 20:40

René Hofland:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Misschien zit ik er naast, maar ik denk dat Eric de schrijver is? Eric als dat zo is zou ik er maar eens over na gaan denken om reisboek verslagen te gaan schrijven.
    JEEV. René Hofland.