New York - Reisverslag uit Shaners Trailer Park, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit Shaners Trailer Park, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

New York

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

28 September 2014 | Verenigde Staten, Shaners Trailer Park

New York, the city that never sleeps .... dat wilden wij wel gaan doen toen we om 1.00 uur 's nachts vanuit Salt Lake City bij ons huis aankwamen. Om de hoge hotelkosten in New York te vermijden hadden we namelijk in de buitenwijk Queens (toch nog zo'n 2 miljoen inwoners) een huis gehuurd waar we volgens de beschrijving makkelijk met z'n achten inkonden. Maar toen we midden in de nacht binnen kwamen viel dat wat tegen. Er waren twee echte slaapkamers en een kelder met 2 stapelbedden. Het kwam er op neer dat Ben en Ariena de volgende morgen toch wel enige hinder ervaarden van het gesnurk van Eric die op 1 meter afstand van hen lag. Maar ja, als je al zo lang met elkaar op pad bent leer je ook om te gaan met de minder aangename kanten van je reisgezelschap, dus echte problemen leverde het niet op.
Het huis lag wel lekker dichtbij het metrostation, dus binnen een half uur stonden we de volgende dag middenin Manhattan. Met wat we daar allemaal hebben gezien en gedaan kunnen we al een boek vol schrijven, maar even in het kort: we hebben het indrukwekkende Memorial van 9/11 gezien, met de ferry naar Staten Island gevaren, over de Brooklyn Bridge gelopen, bovenop het Vrijheidsbeeld gestaan, geshopt op Broadway, gegeten op Times Square, gewandeld over de High Line trail en gefietst door Central Park. Tijdens die fietstocht beleefden we nog een uniek moment toen we langs een podium fietsten waar de volgende dag een groot concert zou worden gegeven. Plotseling hoorden we de tonen van "Message in a bottle" en zagen we Sting in duet met Gwen Stefani hun generale repetitie houden. Vervolgens trad ook No Doubt nog op met een oefening van hun repertoire.
Op onze laatste gezamelijke avond in New York genoten we van een bourgondisch diner en na een evaluatie van de reis gingen we om 01.30 uur slapen.
Wetende dat we iets bijzonders met elkaar hebben meegemaakt namen we de volgende ochtend afscheid van elkaar en inmiddels zijn de plannen voor de volgende tocht (2017) al gesmeed!
De rest van de groep heeft nog een dagje New York voor de boeg voordat ze vanavond terugvliegen; inmiddels hebben wij Pa en Ma Meijer vanuit Manhattan opgepikt die gisteren in New York zijn gearriveerd en hebben we samen met hen de camper van Road Bear opgehaald om aan ons volgende deel van het avontuur te beginnen.
De volgende keer weer meer hierover, hartelijke groetjes en tot dan!
Monique en Eric

• 28 September 2014 - 21:38

René:

New York gaat nooit vervelen, zeker niet als je je doelen zo goed kiest als jullie! Veel plezier nog!

• 29 September 2014 - 00:11

Jaco:

Geweldig weer wat jullie allemaal meemaken pffff......generale repetitie :)

• 29 September 2014 - 17:08

Lex En Syl:

Bedankt voor de mooie tijd, de voorbereiding en heel veel plezier met het vervolg van jullie reis

Lex en Syl

• 29 September 2014 - 19:18

Ruben:

Wat wordt het levendig beschreven, leuk om zo mee te lezen over de reis.

Boogy en ik vermaken ons uitstekend, het pootje is mooi hersteld.

Wij wachten op het volgende verslag, heel veel plezier!

Hartelijke groet, en een pauw

Ruben en Boogy

• 30 September 2014 - 00:23

Rene En Tanya:

We blijven jullie volgen, hartstikke leuk. Enne....het was weer fantastisch, zoveel moois gezien en geweldig genoten. We zitten nog lekker na te genieten. Jullie reis gaat nog verder, geniet ervan.

Liefs,

• 30 September 2014 - 00:30

René En Tanya:

Hè Eric en Monique. We hebben een fantastische reis met elkaar gehad en veel gezien, maar het land ook beleefd. Zonder jullie expertise, ervaringen, tips en voorbereiding was het niet gelukt. Bedankt daar voor. Fijne voortzetting van jullie reis met pa en ma Meijer. We blijven jullie volgen. Groet René en Tanya.

• 30 September 2014 - 01:27

Aad En Esther:

Wat kan ik meer zeggen dan GEWELDIG om jullie verhalen te lezen. Wij tellen de dagen af voordat we met oma naar Sydney gaan

• 03 Oktober 2014 - 18:15

Ben En Arina:

Het waren vier fantastische weken. Niet na te vertellen indrukken van de prachtige natuur, de verschillende campgrounds,de mooie route en de hilarische momenten zoals de kroonjuwelen van Monique en de Koreaanse vrienden van Eric!
    En ach dat snurken? Daar stonden wel veel uitslaapochtenden tegenover

• 09 Oktober 2014 - 11:25

Max:

Tja, jullie zullen in Central Park niets meemaken ! ? Dan kan niet. Wauw, gaaf hoor ! Het beste verder toegewenst.

Gr. Max Zaalberg.