Tasmanië 2 - Reisverslag uit Lilydale, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu Tasmanië 2 - Reisverslag uit Lilydale, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

Tasmanië 2

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

02 Januari 2015 | Verenigde Staten, Lilydale

Allereerst willen wij iedereen die dit leest een heel gelukkig en gezond 2015 toewensen!! En misschien inspireert het reisverslag ook nog mensen die in 2015 zelf een mooie reis willen gaan maken; er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar op de camperreizen die wij in mei (USA) en september (combi-reis Canda / USA) gaan begeleiden :).
Wij hebben inmiddels de retourtocht met de ferry vanaf Tasmanië naar Melbourne achter de rug en bivakkeren de komende 3 weken op het vasteland van Australië. Maar eerst hebben jullie nog een terugblik van het laatste deel van Tasmanië tegoed!
Vanuit Hobart trokken we naar de westkant van het eiland. Het weer begon wel iets wisselvalliger en kouder te worden, maar tussen enkele buien door konden we toch in redelijk goed weer een aantal mooie wandelingen in diverse Nationale Parken maken. Op 1e kerstdag kwamen we aan bij Lake St. Clair N.P., waar we na een wandeling langs het meer de laatste campingplaats kregen aangeboden. Er was al gewaarschuwd: vanaf kerst wordt het vanwege de zomervakanties erg druk. Gelukkig zijn we eerst naar die campingplek gaan kijken; dat ging hem echt niet worden... $ 30,- voor een klein plekje met aan weerszijden buren op nog geen 20 centimeter verwijderd! We bedankten vriendelijk voor de eer en reden vijf kilometer verder via een onverharde weg naar een plekje langs het Lake King William, waar we gratis en helemaal alleen van een mooi uitzicht en ons kerstdiner genoten.
Via de plaatsen Queenstown en Strahan reden we vervolgens ruim 100 kilometer over een gravelweg, de Western Explorer Road, naar het uiterste noordwesten van Tasmanië. Bij het leuke plaatsje Stanley hebben we het rustig aangedaan. We bekeken het dorpje en maakten een mooie wandeling naar de top van een soort tafelberg, genaamd The Nut. Na enkele afwisselende dagen (zon en regen) en mooie campings kwamen we bij het Cradle Mountain N.P. Dit park hadden we bewust als laatste op onze route gepland, omdat Cradle Mountain als kroonjuweel van de parken van Tasmanië wordt beschouwd. De eerste dag was het echter behoorlijk koud (8 graden) en zeer regenachtig, dus die dag maakten we slechts enkele hele korte wandelingen. De volgende dag klaarde het echter helemaal op en werd het 21 graden, zodat we tijdens een wandeling van negen kilometer optimaal van Cradle Mountain konden genieten.
Hierdoor kwamen we wel te laat bij het Wings Wildlife Park, tevens onze laatste Tasmaanse camping, om daar de Tasmanian Devil nog te kunnen zien. Jammer, want we moesten de volgende ochtend (nieuwjaarsdag) al weer om 06.00 uur weg om de ferry naar Melbourne te halen. De eigenaresse Tracy begreep ook wel dat we Tasmanië niet zonder een foto van de devil konden verlaten, dus beloofde ze ons om 05.45 uur haar wekker te zetten en nog even bij ons langs te komen. En ja hoor, vlak voor ons vertrek kwam ze aanrijden met een klein Tasmanian Deviltje... over service, vriendelijkheid en klantgerichtheid gesproken! Na de foto ging Tracy weer naar bed en wij naar de boot.
Terugkijkend op Tasmanië vonden we het erg mooi, een soort combinatie van Nieuw Zeeland en het oostelijk deel van het vasteland van Australië. Dat is vanwege de ligging op de aardbol natuurlijk ook niet zo verwonderlijk.... De zomer in Tasmanië hadden we iets warmer en droger verwacht, maar dat wordt de komende weken met temperaturen van 30+ wel goedgemaakt!
Voor de statistici onder de lezers: we hebben in 18 dagen Tasmanië zo'n 2500 kilometer gereden en we waren € 213,- aan overnachtingen kwijt.
We gaan aan onze laatste 5000 kilometers in Australië beginnen waarover we jullie in de volgende twee verslagen meer zullen vertellen.
Nogmaals, een heel fijn 2015!
Liefs en hartelijke groetjes,
Monique en Eric

• 02 Januari 2015 - 01:42

Esther:

G'day mate, leuk bericht en qua weer hebben wij precies hetzelfde meegemaakt in Feb. hoog zomer maar 3 van de 4 weken regen.....gelukkig heb ik er familie wonen. Kan je ons even mailen hoe we jullie kunnen bellen want we weten niet je nummer!
    Groetjes, Aad en Es

• 02 Januari 2015 - 13:35

Hans:

Hallo (andere) globetrotters,
    Jullie ook de beste wensen voor 2015 in goede gezondheid en veel reisplezier. We blijven jullie reis met veel interesse volgen. Groeten vanuit een zonnig en warm Busot.

• 02 Januari 2015 - 15:24

C. Hubert:

Wat een prachtige belevenissen. We genieten volop mee.
    Succes verder op jullie reis en we kijken al weer uit naar jullie komende avonturen.

Groeten,
    Corrie en Carel

• 02 Januari 2015 - 20:36

Lex En Syl:

Ook voor jullie de allerbeste wensen voor het komende jaar. De start is in ieder geval goed. Heel veel succes en plezier met de volgende etappe.
    Lex en Syl

• 03 Januari 2015 - 12:37

Rene En Tan:

We wensen jullie ook een fantastisch 2015, alle gezondheid en geluk, ook voor Andy natuurlijk. Fantastische verhalen weer. Heel veel plezier op de volgende etappe.
    Veel liefs.
    Rene en Tan

• 03 Januari 2015 - 14:12

Paul Vd Heijdt:

Weer een mooi verhaal, ook van ons beste wensen voor 2015 en nog een fantastisch vervolg van de reis,

groeten, Paul & co

• 04 Januari 2015 - 15:15

Karin En Bas :

Lieve Erik en Monique,

Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar, dat jullie maar weer veel en ver mogen reizen op plekjes waar jullie nog niet geweest zijn:) (dat zijn er denk ik niet veel)

Prachtige foto's zeg, echt geweldig!
    Geniet van jullie laatste weken!

Lieve groet,

Karin en Bas

• 05 Januari 2015 - 08:42

Mart:

Hoi Monique en Erik,

Jullie ook een heel mooi en gezond 2015.
    Met een mooi jaar beginnen jullie in ieder geval.
    Nog veel mooie en veilige kilometers gewenst.

Groet Mart

• 05 Januari 2015 - 09:41

Alex Jongejan:

Ik volg jullie trouw. Een geweldige reis. Ik wens jullie een gelukkig en reislustig 2015.

Gr.Alex

• 05 Januari 2015 - 12:30

Martin En Joke:

Monique en Eric,

namens Joke en ik wensen wij jullie ook een gelukkig en gezond 2015 toe. Dit keer weer van uit een somber weer in Uden. Wij zijn afgelopen zaterdag weer thuis gekomen van uit een zonnig Florida. Het was weer een mooie reis.
    Jullie verslagen lezen wij altijd met volle belangstelling.

Groetjes Martin en Joke

• 06 Januari 2015 - 22:55

Ben En Ariena:

Hallo Eric en Monique,
    Ook namens alle zwaantjes de allerbeste wensen voor 2015!
    Geniet van de laatste maand van jullie geweldige reis, we blijven jullie volgen.
    Lieve groeten, ben&ariena