Mississippi & Louisiana - Reisverslag uit Gulf Breeze, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu Mississippi & Louisiana - Reisverslag uit Gulf Breeze, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

Mississippi & Louisiana

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

12 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Gulf Breeze

Met het verstrijken van het aantal dagen loopt het aantal kilometers dat we rijden natuurlijk op. Inmiddels zijn we al weer 3500 kilometer in ZZW richting vanaf het startpunt bij New York verwijderd en daarmee hebben we de (leef)omstandigheden en het landschap gestaag zien veranderen. Vanaf Tennessee (trouwens de 34e staat in de U.S.A. die we ooit hebben bezocht) reden we over de Natchez Trace, een weg met een lengte van 688 kilometer (zonder 1 stoplicht!) vol met historische gebeurtenissen die zich op en langs deze route hebben afgespeeld. Ook in dit gebied waren in het verleden veel veldslagen; de bekendste gebeurtenis is toch wel de tocht die de verslagen Cherokee indianen hier hebben gemaakt en die onder hen veel slachtoffers heeft gekost.
In de stad Tupelo bekeken we het geboortehuis van Elvis Presley en in de buurt van Baton Rouge bezochten we twee enorm grote plantages waar vroeger veel slaven werkten.
In Mississippi en Louisiana werden de wegen vlakker en rechter en hoe zuidelijker we kwamen zagen we steeds meer swamps (moerassen), waarin zich volop schildpadden en alligators bevinden. De temperatuur liep navenant op, want waar we eerder nog met sokken naar bed gingen om de vrieskou te trotseren, moet nu de airconditioning aan om de warmte te verdrijven. Nadeel is wel de overlast van de muggen die ons behoorlijk lek steken.
New Orleans was voor ons ook een reisdoel op zich. Enerzijds om de muziekstad na ons eerdere bezoek in 1990 weer te herbeleven, anderzijds om Claudia (de dochter van Hans en Trudy Nieuwpoort) en haar man Carl te bezoeken die vanwege het werk van Carl bij Shell al weer een jaar in New Orleans wonen. We maken er een goede gewoonte van om hun iedere keer na een verhuizing op te zoeken; de laatste keer was het Muscat (Oman). Het weerzien was uiteraard heel gezellig en na het uitwisselen van de verhalen trokken we New Orleans in. Nadat we de camper voor een redelijke prijs (wel voor twee plaatsen betalen!) vlakbij het centrum konden parkeren, gingen we lopend het French Quarter verkennen. We bezochten o.a. het museum met de tentoonstelling van de orkaan Katrina (2005), we aten in de courtyard van het beroemde restaurant Two Sisters, we keken het Nederlands Elftal in een sportsbar in Bourbon Street terwijl er een bandje nogal hard stond te spelen en (hoe toeristisch...) we lieten ons in een koetsje door het French Quarter rijden.
Rond 17.30 uur hadden we het wel gezien en reden we Louisiana uit en het zuidelijkste deel van Mississipi (dat genst aan de Golf van Mexico) weer in om een camping op te zoeken.
Het laatste deel van dit gedeelte van onze reis (U.S.A.) gaat aanbreken; het volgende verslag zal waarschijnlijk vanaf het vliegveld van Orlando worden verzonden.
Weer allemaal de hartelijke groetjes, bedankt voor alle reacties en tot het volgende verslag!

• 13 Oktober 2014 - 00:04

Ed:

Gaaf! Veel plezier op de laatste paar honderd kilometers! Hoop dat de muggen jullie niet vergezellen!
    Tot volgende keer!

groEd!

• 13 Oktober 2014 - 09:45

Martin En Joke Imanse:

wij reageren wat later op jullie laatste verslagen. Wij lezen weer over ons bekende ritten. Wij maakten een rit van Chicago naar het zuiden. Hier bezochten wij o.a Memphis en uiteraard Graceland, de villa van Elvis. Memphis is een mooie stad met heerlijke muziek op straat.
    New Orleans hebben wij in 2012 bezocht en hebben daar onze camper t.o. het park van Louis Armstrong en Mahalia Jackson geparkeerd. Hier hebben wij ook voor 2 parkeerplaatsen betaald. Een goede plek om zo The French Quarter in te lopen. Wij kregen hier een plensbui en hebben in een cafeetje aan de bsr geschuild. Ons hart gaat weer open. Maar nog even en dan vertrekken wij weer naar Florida.
    Nog veel plezier
    i

• 13 Oktober 2014 - 09:49

René:

De nadruk ligt in dit deel van de VS volgens mij meer op cultuur en geschiedenis dan op natuu, maar dat lijktij (zoals bekend) zeker niet minder interessant! Nog veel plezier en mooie ervaringen, en weinig muggen!

• 13 Oktober 2014 - 19:32

Willy:

688 kilometer zonder één stoplicht? Yes, thats my way. Wat betreft jullie reis..... Een beetje "Gezond" jaloers. Blijf genieten! Voorspoedige reis!

• 14 Oktober 2014 - 18:21

Ben&ariena:

Hoi vakantiegangers,

Leuk om jullie ervaringen weer te lezen!
    Geniet van jullie laatste week in de States en een goede reis terug.
    Lieve groeten,
    Ben&ariena

• 14 Oktober 2014 - 19:52

Nicole:

Lees dat jullie het niet verkeerd hebben.. Plezier en genieten maar!
    Knuf van jullie nicht.