Kruger Park - Reisverslag uit Malindela, Zimbabwe van Monique & Eric - WaarBenJij.nu Kruger Park - Reisverslag uit Malindela, Zimbabwe van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

Kruger Park

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

31 Oktober 2014 | Zimbabwe, Malindela

Het Kruger Park heeft aan al onze verwachtingen voldaan, meer dan dat zelfs! Op de eerste dag hadden we al vier dieren van de Big Five gezien: de olifant, de buffel, de neushoorn en verrassend genoeg zagen we tijdens de night game-drive een luipaard die door Andy werd gespot. De volgende dag zagen we ook enkele leeuwinnen, dus daarmee was onze Big Five compleet. Het is ondoenlijk om de dieren die we hebben gezien allemaal op te noemen, maar enkele willen we toch wel vermelden: drie cheetahs, tientallen giraffen, kudu's, nijlpaarden, krokodillen en warthogs en enkele honderden olifanten, zebra's, buffels, apen, gnoes en antilopen! Nu is het echt niet zo dat al die dieren op een kluitje leven, soms rijd je kilometers zonder iets te zien en soms moet je echt goed opletten; maar er zijn ook locaties waar je veel dieren bij elkaar kan zien. Wij namen trouwens zoveel mogelijk de onverharde wegen; in totaal hebben we zo'n 500 kilometer door het Kruger Park gereden. Vermeldenswaardige gebeurtenissen zijn de leeuw die we ruim 1,5 uur tijdens zijn jacht hebben bespied en de leeuw die tijdens een gevecht zodanige verwondingen had opgelopen dat hij voor onze ogen zijn laatste strijd voerde. Een heel triest gezicht, maar zo gaat het nu eenmaal in de natuur. 's Avonds op de camping hoorden we dat hij was overleden.
Het mooiste schouwspel waar wij ruim een uur van genoten was de kudde van ongeveer dertig olifanten die zich onbelemmerd vermaakte in en bij een rivier, een unieke belevenis!
De volgende ochtend werden we om 06.00 uur gewekt door apen die de inhoud van onze fluitketel wilden bekijken. Later op de dag, toen we ergens zaten te lunchen, was er wederom een brutale aap die met zo'n vreselijk snelle en onverwachte actie een broodje van onze tafel wist te bemachtigen dat we er respect voor konden opbrengen.
We hebben totaal drie neushoorns gezien, gelukkig allemaal nog met hoorn. Van stropers hebben we gelukkig niets gemerkt, behalve dat het hier veel aandacht heeft. De bewaking van het park is heel streng en dat is maar goed ook. Maar eigenlijk is het te triest voor woorden dat zonder die bewaking de meeste van deze prachtige dieren door mensen al afgeschoten zouden zijn.
Des te meer hebben wij van zoveel wild genoten en trouwens schitterende foto's gemaakt! Door de geringe gelegenheid om gebruik te maken van internet komen die foto's later online.
Wat betreft de campings kunnen we zeggen dat die supergoed zijn. Alle vier de overnachtingen waren een belevenis op zichzelf en de kwaliteit van het sanitair is verwonderlijk, zelfs beter dan dat je waar dan ook in de U.S.A. tegenkomt.
Morgen steken we de grens over naar het voor ons totaal onbekende Zimbabwe. Ons volgende verslag zal over onze ervaringen daar gaan, we zijn zeer benieuwd! Tot de volgende keer, hartelijke groetjes van Andy, Monique en Eric!

• 31 Oktober 2014 - 12:57

Tanya:

Ben toch heeeeeel benieuwd naar de foto's. Mooi verhaal weer. Kijk al weer uit naar het volgende verslag. Lieve groeten van ons.

• 31 Oktober 2014 - 13:15

Martin En Joke Imanse:

Wat een prachtig avontuur, wij zijn jaloers op jullie. Wij zijn overigens ook benieuwd hoe de (4 x 4) bevalt in relatie tot het echte kamperen. Het rijden over ongeplaveide wegen is ons bekend.
    Groetjes van ons.

• 31 Oktober 2014 - 15:35

Jaco:

Wat onwijs gaaf zeg!! Benieuwd naar jullie belevenissen in Zimbabwe. Geniet ervan

• 31 Oktober 2014 - 16:54

Frans:

Mijn hart gaat weer open. Fantastisch avontuur. Hoop er volgend jaar ook weer te genieten van al het moois. geniet lekker verder met z'n drietjes

• 31 Oktober 2014 - 20:14

Sylvia En Lex:

Wat een gaaf verslag en je maakt ons toch wel erg enthousiast om daar heen te gaan. Geniet en we kijken uit naar het volgende verslag en de foto's.

• 31 Oktober 2014 - 21:17

René:

Je zou denken dat jullie niet gauw meer verrast kunnen worden, maar dat blijkt gelukkig telkens toch weer mogelijk te zijn. Geweldig hoor, al die mooie wilde dieren in één park! Ik hoop dat Zimbabwe ook zoveel mooie dingen (en foto's) oplevert! Nog heel veel plezier!

• 01 November 2014 - 09:58

Marja En Jan:

Schitterend! Is inmiddels weer een jaar geleden dat wij in het Krugerpark waren. Een absolute topper. Benieuwd naar jullie volgende ervaringen.

• 02 November 2014 - 14:01

Paul:

Mooi verhaal dat bij mij de herinneringen aan Masa Mara oproepen waar ik lang terug was, met een jeep door het park en onvoorstelbaar wat je dan allemaal ziet in de vrije natuur.

En mooie plaatjes..

groet, Paul

• 04 November 2014 - 22:24

Fred En Anita Hoen:

Hoi Eric, Monique en Andy,
    Wat een fantastisch verslag en mooie foto's!! Leuk om jullie zo te volgen.
    Kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Veel plezier nog.
    Groetjes van Fred Anita Jolanda Daphne en Danielle

• 05 November 2014 - 18:16

Petra:

Super gaaf hoor! Mooie foto's en belevenissen!
    Liefs, Peet