(wederom) Mississippi, Alabama en Florida - Reisverslag uit Grass Hassock, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu (wederom) Mississippi, Alabama en Florida - Reisverslag uit Grass Hassock, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

(wederom) Mississippi, Alabama en Florida

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

16 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Grass Hassock

Highway 90 is de zuidelijkst gelegen weg van de zuidelijke staten Mississippi en Alabama, die direct langs de Golf van Mexico voert. Nu kan je bij de planning van een reis niet alles voorzien; zo wisten we bijvoorbeeld niet dat hier dit weekend de grootste oldtimershow van de hele U.S.A. werd gehouden. De zgn."cruisers" rijden dan ongeveer 200 km. van de highway 90 in Mississippi tussen de staten Louisiana en Alabama heen en weer, een evenement dat door tienduizenden mensen langs de weg wordt gadegeslagen. Daar reden wij dan met onze camper tussendoor en hoewel wij niet tot de doelgroep behoorden kregen wij toch ook wel hier en daar applaus.
In Florida aangekomen kampeerden wij naast de superwitte stranden van Pensacola Beach op Fort Pickens, een camping waar wij 24 jaar geleden tijdens onze eerste U.S.A. camperreis met de familie Van Keulen al eerder overnachtten. Wat een plek; hier is nog steeds de ultieme combinatie van droomstrand zonder massatoerisme te vinden! We hebben nog heerlijk in het zeewater van 25 graden kunnen zwemmen, voordat we de volgende dag werden geconfronteerd met een omslag in het weer. Tsja, ook met het weer kan je bij de planning van een reis geen rekening houden, alhoewel je met het reizen in het Hurricane-season (dat loopt van 1 juli tot 1 december) natuurlijk wel een bewust risicootje incalculeert. En ja hoor, terwijl de regen zo hard tegen de voorruit aankletterde dat je nog net de ruitenwissers kon zien, hoorden we over de radio diverse waarschuwingen van een naderende tornado en flash floods binnenkomen. Gelukkig konden we door een kleine aanpassing in het reisschema de echte harde windstoten voorblijven; wel hebben we in het zwaar bewolkte Florida een hele dag regen en onweer gehad.
De laatste camperdag scheen de zon echter weer volop zodat we alles droog konden inpakken. Vanmorgen zijn we bij Orlando aangekomen en hebben we de camper schadevrij ingeleverd; niet dat dit laatste een bijzonderheid is, maar met een eigen risico van $ 1000,- wel prettig natuurlijk.
Inmiddels zitten we al op het vliegveld van New York en zijn de eerste zeven weken, het U.S.A. gedeelte van onze reis, al weer voorbij. Enkele gegevens en conclusies voor de statistiek: we hebben nu totaal 4000 (West U.S.A.) + 4800 (Oost U.S.A.) = 8800 kilometer gereden. De Road Bear camper is kwalitatief beter dan de camper van Cruise America, de benzine en de campings zijn in het Oosten aanzienlijk goedkoper dan in het Westen; het Oosten is mooi en soms heel mooi, maar de natuur in het Westen is onovertreffelijk met veel meer diversiteit en unieke hoogtepunten.
Wie nog meer gedetailleerdere statistieken wil weten (bv. de prijzen en waarderingen van de campings) mag rechtstreeks contact met ons opnemen.
Van vrijdagmiddag t/m maandagavond zijn we weer even thuis en kan iedereen die belangstelling heeft even langskomen om de foto's te bekijken. Daarna gaan we samen met Andy aan het volgende deel van ons avontuur beginnen en reizen we af naar Afrika, waar we de volgende 8800 kilometer zullen gaan rijden. Uiteraard zullen we jullie van onze belevenissen daar weer op de hoogte houden!
Hartelijke groetjes van Monique en Eric en voor het laatst tijdens deze reis van Pa en Ma. Het was natuurlijk ook heel bijzonder om deze reis met je (schoon)ouders te kunnen maken!

• 17 Oktober 2014 - 06:13

Rutger:

Wat een fantastische ervaringen allemaal zeg. Dat nemen ze jullie niet meer af! Erg leuk om de reisverslagen te lezen

• 17 Oktober 2014 - 10:09

Martin En Joke Imanse:

Monique en Eric, ook met dit reisverslag denken wij weer terug aan onze rit van L.A. naar Orlando. Wij hebben ook deze kustweg gereden en moesten altijd een zonnebril dragen i.v.m het witte strand.
    Tijdens onze rit (medio dec.) werden wij verrast door de vele kerstversieringen van de villa's onderweg.
    Een behouden thuiskomst en geniet van het mooie weer voor a.s. weekend.

• 17 Oktober 2014 - 21:15

Tanya:

Fantastisch om weer te lezen. Welkom thuis en vast een goede reis gewenst samen met de volgende 8800 km. Doe voorzichtig, maar geniet vooral. Ben heel benieuwd naar jullie volgende verslag.

• 17 Oktober 2014 - 23:41

Pieter En Greet:

Hallo Eric en Monique,
    Het eerste deel achter de rug! Geweldig om jullie zo te kunnen volgen.
    Nu even thuis en dan weer op pad met Andy.
    Goede reis en geniet er weer van!

• 18 Oktober 2014 - 23:22

Peter En Joke:

Wast een prachtige reis was dit weer en heel leuk om te lezen. Over het verschil tussen oost en west-usa: die zin in dit verslag is uit ons hart gegrepen, wij denken er net zo over! Jullie hadden iig een mooie zaterdag bij thuiskomst. Voor de volgende etappe: veel plezier en kom goed weerom!

• 20 Oktober 2014 - 09:26

Aad En Esther:

We wachten op jullie volgende verslag vanuit Afrika....leuk om iedere keer jullie verslagen te lezen