Zuid-Afrika - Reisverslag uit Sidneyvale, Zuid-Afrika van Monique & Eric - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika - Reisverslag uit Sidneyvale, Zuid-Afrika van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

10 December 2014 | Zuid-Afrika, Sidneyvale

Omdat niemand ons 100% zekerheid kon geven of we met de Laissez-Passer's zonder problemen naar Australie en Hong Kong konden gaan, besloten we de reis te versnellen om eerder in Kaapstad te kunnen zijn (vrijdag i.p.v. dinsdag). Op die manier werd de kans dat we tijdig de noodpaspoorten konden verkrijgen aanzienlijk vergroot.
We knipten het restant van de route vanaf Nambie in vier i.p.v. zeven stukken en hadden nog prachtige overnachtingen in achtereenvolgens Namaqualand, het Cedergebergte en Wellington. Op vrijdag arriveerden we overeenkomstig het nieuwe plan in Kaapstad (een fantastische stad waar we nu voor de vierde keer kwamen) en gingen direct naar het consulaat om alles te regelen. Dat liep even anders dan gedacht: volgens de strenge medewerkster van het consulaat zouden we ook met noodpaspoorten niet via Qatar kunnen reizen. Zij bood ons slechts twee opties: wachten in Kaapstad op een nieuw paspoort vanuit Nederland, of nieuwe tickets kopen en zelf naar Nederland gaan om nieuwe paspoorten op te halen. Beide opties zouden echter heel veel geld kosten en ons vervolgschema danig verstoren, dus zochten we eerst het kantoor van Qatar Airways op om de situatie te bespreken. Daar vertelden ze ons dat het geen probleem zou zijn om met onze Laissez-Passez met hen naar en via Qatar te reizen; het antwoord waarop we hadden gehoopt! We waren er ook helemaal klaar mee en besloten nog van de vier extra dagen in Kaapstad te genieten. Dat hebben we dan ook gedaan door o.a. te shoppen bij het V&A Waterfront, te fietsen langs het Bloubergstrand, te wandelen door de Kirstenbosch Gardens, de pinguins te zien bij Boulders Beach en een bezoek te brengen aan Kaap de Goede Hoop. Op maandag moesten we nog even langs het ziekenhuis om de voet van Andy te laten verzorgen; met enkele pijnlijke verdovingen en drie hechtingen waren we daar wonderbaarlijk snel klaar.
Op dinsdag leverden we de auto in waarmee we 9000 kilometer in het zuiden van Afrika hebben gereden. Los van een kapotte dieselleiding, twee nieuwe banden en daarnaast vijf lekke banden was hij ons goed van dienst geweest. Zeker geen luxe, maar wel doetreffend voor de reis die we hebben gemaakt.
Na een laatste overnachting in een airporthotel naderde het spannende moment: to go or not to go.... we stonden als eerste bij de incheckbalie van Qatar Airways en kregen gewoon onze boardingpassen! Ook bij de douane was het geen probleem, zodat we nu bij de gate zitten te wachten op onze vlucht. Andy neemt in Qatar afscheid van ons en gaat even terug naar Nederland; wij vliegen dan de volgende dag door naar Australie waar ons volgende verslag vandaan zal komen.
Allemaal bedankt voor de ondersteunende berichten, we made it!
Hartelijke groetjes van Andy, Monique en Eric.

P.S. De foto's zullen later bij dit verslag worden geplaatst.

• 10 December 2014 - 10:48

Michel:

Eer, gelezen!!! Veel plezier op de volgende 'stop'!

• 10 December 2014 - 11:18

Pieter En Greet :

Ja lieve mensen we hebben het weer gelezen alweer een hele ervaring rijker..
    wij wensen jullie een goede reis en hopen dat alles naar wens verloopt.
    Over twee dagen stappen wij in de auto en gaan voor een paar weken naar Nederland.
    Wij wensen jullie hele fijne kerstdagen toe en voor het nieuwe jaar veel gezondheid .

Groet Greet En Pieter.

• 10 December 2014 - 11:20

Henkspeelman:

Gelukkig dat jullie nu in de gate zitten. Hoe bedoel je: Nederlandse bureaucratie, zelf buiten Nederland.

Goede vlucht en enjoy Aussie

• 10 December 2014 - 11:23

C.A. Hubert:

Hallo Monique, Eric en Andy,

Fijn dat alles toch nog redelijk op z'n pootjes terecht is gekomen. Je ziet maar weer zaken doen met ambtenaren is en blijft een probleem. Wie kent eigenlijk de regeltjes wel of hebben we er niet veel te veel, zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
    Ik hoop dat de Laissez-Passez jullie onderweg verder niet ergens in de steek laat.
    Succes verder en geniet ze!

Groeten,
    Corrie & Carel

• 10 December 2014 - 12:05

René:

Die bedevaartstocht naar Kaap de Goede Hoop heeft dus geholpen! We zien jullie (behalve Andy) voorlopig dus niet, maar in dit bijzondere geval zijn we daar blij mee! Goede vlucht(en) en alvast heel veel plezier in Australië!

• 10 December 2014 - 13:52

Trudy En Hans:

Hola,
    We hebben al jullie spannende verhalen gevolgd met vele belevenissen.
    Wij wensen jullie een hele goede voortzetting van de reis en veel plezier.
    Jullie volgende verslag kijken we naar uit onder het genot van een Bonairiaans zonnetje.
    Groeten van Trudy en Hans.

• 10 December 2014 - 16:27

Lex En Sylvia:

Geluk dwing je af en jullie zijn bekend met de (on)mogelijkheden van de ambtelijke molen. Goede reis en heel veel plezier met de volgende etappe.
    Lex en Syl

• 10 December 2014 - 16:34

Rene Hofland:

Hoi Eric,
    Vanwege je opvoeding aan de Jan Hendrikstraat had ik er alle vertrouwen in dat je dit perfect zou gaan regelen.
    Veel plezier,
    René.

• 10 December 2014 - 18:51

Tanya:

Het zal ook eens een keer normaal verlopen met jullie. We duimen voor jullie dat vanaf nu alles weer beter gaat. Hele goede reis en veel plezier met de volgende etappes. We blijven meelezen. Veel liefs, Rene en Tanya

• 10 December 2014 - 20:39

Willy:

Andy, voet, verdoving, ????? Why???? Toch niet ernstig, toch?? Kus, Willy.

• 10 December 2014 - 22:28

Hanny:

Wat zijn jullie toch ijzeren Heinen ;)
    Ik doe het jullie niet na... Genoeg avontuur nu toch even!? Hoop dat jullie mooie weken tegemoet gaan!
    Liefs Han

• 11 December 2014 - 02:42

Esther:

Wat een verhaal zeg. Geniet in Australië!!! Spreek jullue snel. Groetjes uit Perth

• 11 December 2014 - 11:10

Martin En Joke:

Wij dachten dat jullie voor alle hete vuren hadden gestaan maar dit overtreft alles. Gelukkig kan de reis verder worden gevolgd naar Australië. Wij wensen jullie een goede vlucht en kijken uit naar jullie volgende verslag welke wij vanuit Florida zullen lezen. Wij vertrekken woensdag 17 dec. a.s met ons gezin (10 pers.)