De eerste week - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

10 September 2014 | Verenigde Staten, Bend

We weten dat we jullie even hebben laten wachten, maar jullie kunnen nu wel gelijk de belevenissen van onze eerste week lezen.
Onze eerste hele dag in San Francisco hebben wij gescheiden van de groep doorgebracht. Terwijl de anderen genoten van een fantastische privetour met alle reguliere hoogtepunten, zijn wij samen gaan fietsen door de Presidio, het Golden Gate Park en over de Golden Gate Bridge. Het was super, we hebben ongeveer 32 km. door de stad gecrosst en wie SF kent, weet dat het op 47 heuvels is gebouwd. Dat betekende dus af en toe afstappen en omhoog lopen. Als beloning aan onszelf zijn we vanaf Sausalito met de ferry teruggevaren naar San Francisco, waar we de fietsen weer hebben ingeleverd.
Aan het eind van de middag hebben we elkaar weer ontmoet bij Pier 39. Daar hebben we bij een fish restaurant heerlijk gegeten en vervolgens zijn we met de Cable Car door Chinatown naar Powell/Market street gegaan. Hier vandaan gingen we met de taxi terug naar het hotel.
De volgende morgen, 3/9/14, zijn we heel vroeg (05.45 uur) opgehaald om met de taxi naar Cruise America te gaan. Eric had geregeld dat we voor de grote drukte die dag onze camper konden oppikken. Dat hield in, dat we om 08.00 uur al wegreden!
Na een ontbijtstop bij Dennys doen we de 1e boodschappen bij de Safeway. Inmiddels is het al lekker warm en bij ons bezoek aan het leuke stadje Sonoma is het al knap heet. Van de aardbevingen die Napa Valley hebben geteisterd zien wij eigenlijk niets en we bezoeken een wijngaard waar de druiven volop bloeien en bijna klaar zijn voor de oogst.
De volgende dagen gaan we noordwaarts langs de kust. Vaak breekt de zon pas laat door, maar dat mag de pret niet drukken. Via Mendocino en bereiken we op Eric's verjaardag de hoge bomen, de Coastal Sequoia's van wel 115 meter hoog!
Iedereen trouwens nog bedankt voor de felicitaties! We hebben het gevierd met een taart en ouderwetse verjaardagsliedjes.
Elke avond gaat het kampvuur al snel aan en worden er diverse spelletjes Sequence gespeeld. Daarbij een wijntje of een biertje en jullie begrijpen, dat het dan erg gezellig is. Maar ook zonder drank loop je de hele dag met een grijns, zo gezellig is het! De lachspieren maken behoorlijk wat overuren....
We maken diverse wandelingen: de boardwalk van het MacKerricher State Park waar we zeehondjes in de zee zien, tussen de hoge bomen van het Humboldt Redwoods State Park waar we kaboutertjes lijken, het uitzichtpunt van Patricks Point waar we een walvis spotten en we zoeken mooie stenen op het strand van Agathe Beach.
Op 7/9/14 gaan we de grens over naar Oregon. We gaan dan ook van de kust af en dat merk je ook direct aan het weer; het is nu al vroeg heerlijk zonnig in plaats van het ontwaken in de mist.
Eenmaal in Oregon gaan we richting een nieuw hoogtepunt, het Crater Lake National Park, een krater die geimplodeerd is en nu een 592 meter diep, blauw meer is. Prachtig, iedereen is diep onder de indruk. Helaas is er in de omgeving een behoorlijk grote bosbrand die al weken duurt, zodat het niet helemaal helder is. Maar indrukwekkend blijft het! 's Avonds camperen we op een groepsite aan het Lemolo Lake, waar we zoals iedere avond weer een mooi kampvuur hebben. Na een koude nacht ( we staan op ongeveer 2200 meter hoogte) constateren we dat de rook van de bosbrand is weggeblazen; voldoende reden om nog even terug te keren naar het grandioze Crater Lake. En jawel, het zicht is beduidend beter zodat er nog mooiere foto's gemaakt kunnen worden. We reizen verder naar het Newberry Crater N.M., waar we vannacht aan het Paulina Lake zullen camperen. Omdat we vroeg zijn gearriveerd hebben we ruimschoots gelegenheid om naar Paulina Peak te gaan. We doen dat in 1 camper en als we na een steile klim de top bereiken zijn er een aantal verwonderde Amerikanen die ons achter elkaar uit zien stappen. "Wij zijn Nederlanders en met z'n achten in een camper is veel goedkoper" doet de lachspieren weer werken. Het uitzichtpunt op de omgeving is fenomenaal, men vindt het minstens vergelijkbaar met Crater Lake. Ook de wandeling van de obsedian Flow (glanzende en scherpe lavastenen) was bijzonder. Inmiddels zijn we in de plaats Bend aangekomen, waar zometeen de inkopen (belastingvrij) zullen worden aangeschaft. De eerste 1500 kilometer van de totaal 24.000 km. die we op onze reis gaan rijden zitten erop .... Het gaat geweldig, tot het volgende verslag!!!

• 10 September 2014 - 20:49

René:

Klinkt weer geweldig, één reeks van hoogtepunten en topcampings. En ik heb het idee dat dit nog maar het begin is ... Nog heel veel plezier!

• 10 September 2014 - 21:15

Henk Speelman:

Wij zullen proberen jullie reisverslag in de USA presentatie in de bouwen.
    Nog heel veel plezier en we kijken uit naar de volgende verslagen.
    Groet Herma en Henk.

• 10 September 2014 - 21:21

Ankie:

Wat een gaaf verhaal en jullie hebben (maar dat verbaasd me niet) al veel gezien en gedaan. Heel veel plezier en een mooie reis.

• 10 September 2014 - 21:42

Paul Vd Heijdt:

ook van mijn kant nog gefeliciteerd natuurlijk, ben ineens weer druk...

Mooi verhaal en met name het wijnverhaal zou ik nog wel eens willen beleven....

Geniet er verder van en wacht weer af tot volgende berichten,

groeten,

paul en co

• 10 September 2014 - 21:42

Priss:

Wat een gave dingen zien en doen jullie!!!!! Ik blijf meelezen, zo kan ik ook een beetje mee genieten! Veel plezier nog!
    Priss en de twins

• 10 September 2014 - 21:55

Pieter En Greet:

Klink allemaal weer fantastisch en alsof het nu al niet meer stuk kan!
    Kijken uit naar het volgende verslag.

Groet van uit Spanje!

• 10 September 2014 - 22:11

Carla:

Geweldig. Klinkt helemaal goed. Zoals ik natuurlijk wel van jullie verwacht. Geniet met volle teugen. Gr vanuit Elburg en veel liefs van Richard en Carla xxx

• 11 September 2014 - 00:35

Esther En Aad:

Geweldig om te lezen. We herkennen sommige plekken waar jullie zijn. Geniet nog lekker verder van jullie avontuur. Groetjes van ons.
    Aad en Esther

• 11 September 2014 - 07:33

Diny:

Zo jullie hebben mij wel lang laten wachten op het verslag hoor. Gelukkig weet sinds onze campertour dat Wifi een kostbaar goed is als je in the middle of nowhere bent, want anders had ik een zoekploeg jullie kant op gestuurd

• 11 September 2014 - 13:12

René Hofland:

Hoi Monique en Eric, we hebben elkaar net misgelopen om nog wat af te spreken voor jullie vertrek. Lees met veel plezier jullie verhalen. gr. René Hofland.,

• 12 September 2014 - 00:14

Martina En Joost:

Liefs uit Leiden ...
    Het is een genot om jullie belevenissen te lezen!
    Groet, Martina

• 15 September 2014 - 22:33

Marjo En Servie Jongen:

Leuk om jullie avonturen te lezen ! en ik meen mij te herinneren dat wij in 2008 met veel meer personen uit een camper kwamen.... toen ook verbaasde mensen...