Tasmanië - Reisverslag uit Hobart CBD, Australië van Monique & Eric - WaarBenJij.nu Tasmanië - Reisverslag uit Hobart CBD, Australië van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

Tasmanië

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

23 December 2014 | Australië, Hobart CBD

Omdat Tasmanië de enige staat van Australië was waar we nog nooit waren geweest, vormde dit eiland een belangrijk doel van onze reis. Veel Australiers hadden ons al eerder voorspeld dat we "Tazzie" misschien wel tot één van de mooiste gebieden van Australië zouden gaan rekenen en tot dusver geven we deze mensen geen ongelijk!
In de vroege ochtend van 14 december kwam de ferry na 11 uur varen vanuit Melbourne in Devonport op Tasmanië aan, waarna we in oostelijke richting naar het eerste Nationale Park reden. Dat was gelijk een aangename kennismaking met de natuur, zowel de scenery als de dieren die we zagen. Vervolgens reden we door de Tamar Valley naar Launceston en wandelden rond en in de Cataract Gorge, een prachtig natuurgebied vlak naast de leuke stad.
Na een overnachting in Bridport arriveerden we in het Mount William N.P., waar we wandelingen naar de top van de gelijknamige "berg" (215 m.) en langs het strand maakten. Op de camping hadden we voor het eerst sinds twee maanden een regenbui, heel bijzonder!
De volgende ochtend reden we over de Kangaroo Drive en we zagen daar zoals de naam al suggereerde werkelijk héél veel kangaroo's.
De volgende dagen kampeerden we naast spierwitte stranden bij de Bay of Fires, bekeken we de pinguïns bij Bicheno, bezochten we het uitzichtpunt over Wineglass Bay (één van de mooiste stranden ter wereld!) en maakten we een wandeling van 15 kilometer in het Frecynet National Park. Dit park ligt op een schiereiland en we vonden het zo mooi, dat we een cruise boekten zodat we het ook nog een keer vanaf het water konden bekijken. We waren vijf minuten onderweg, toen de kapitein omriep dat er een mankement aan de motor was en dat we terug moesten naar de haven. Dat ging vanwege de kapotte motor niet helemaal zoals het moest en dat betekende ook gelijk het einde van de boottocht. Jammer, want we waren graag nog een keer naar Wineglass Bay gevaren.
De volgende dag werd dat goedgemaakt door een lang tevoren geboekte overtocht met een ferry naar Maria Island, een National Park waar geen gemotoriseerd verkeer is toegestaan. Met gehuurde fietsen reden we zo'n 15 kilometer over het eiland, waar we schitterende plekjes hebben gezien en mooie foto's konden maken.
Vermeldenswaard zijn twee ontmoetingen met echidna's en de bijzonder mooie Painted Cliffs (zie foto's).
Onze tocht bracht ons vervolgens op Tasman Island. Omwille van de tijd moesten we hier kiezen: een historische wandeling door Port Arthur (moet je volgens de reisboekjes doen) of een boottocht die een spectaculair zicht op de ruige kliffen bood; we kozen voor de boottocht en dat bleek achteraf voor ons een goede keuze.
Inmiddels zijn we in de hoofdstad Hobart aangekomen, waar vandaan wij jullie allemaal ontzettend gezellige kerstdagen en een fijne jaarwisseling wensen!!!
Wij blijven t/m de jaarwisseling op Tasmanië, waar gelukkig geen vuurwerk is toegestaan! Het volgende verslag proberen we nog vanaf Tasmanië te versturen, anders zo snel mogelijk in het nieuwe jaar.
Hartelijke groetjes van Monique en Eric!

• 23 December 2014 - 07:29

Mart:

Hoi Monique en Eric,

Jullie hebben en gaan nog veel mooie dingen zien, geniet er van.

Vanuit een koud, regenachtig en winderig Nederland wens ik jullie fijne aparte feestdagen.

Groet Mart

• 23 December 2014 - 10:32

Frans:

Hey Eric en Monique,
    Mooi reisverslag weer. We hebben er van genoten. We wensen jullie natuurlijk nog veel reisplezier en hele fijne feestdagen. Tot 2015.

Yolan en Frans

• 23 December 2014 - 17:07

Carel Hubert:

Hallo Monique en Eric,

Fantastisch om te lezen en te zien. Wat een prachtige foto's.
    Geniet ze.
    We wensen jullie fijne Kerstdagen en een mooi en reislustig 2015 toe,

Corrie en Carel

• 23 December 2014 - 23:22

Tanya:

Geweldig verslag weer. Prachtige foto's ook. Voor jullie ook fijne feestdagen en een fantastisch 2015. Het begin is in ieder geval geweldig. Lieve groetjes van Fam. Rodijk.

• 24 December 2014 - 01:41

Martin En Joke:

Mooi om weer wat van jullie te horen. Jullie zien wel veel maar wij ook Wij zijn inmiddels een weekje in Florida. De 3 rv,s doen het goed. Wij hebben veel manatees gezien en in een zeeschildpadden opvangcenfrum geweest. One kinderen en kleinkinderen genieten ook.
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen vanuit een hoog zomer Homestead.

• 24 December 2014 - 11:06

Lex En Syl:

Weer een geweldig verslag met mooie foto's. Wij genieten van jullie ervaringen. Hele prettige kerstdagen en fijne jaarwisseling.
    Groetjes vanuit Den Helder (stormachtig)

• 24 December 2014 - 16:05

Willy:

Hallo Monique en Eric,
    Wat een geweldig verslag weer, ik geniet met jullie mee.
    Heel gezellige feestdagen gewenst en een mooi, gezond nieuw jaar!
    Lieve groet, Willy.

• 25 December 2014 - 08:41

Roy:

Geen vuurwerk????!!!!!??!?!!?!!????!??????

• 26 December 2014 - 10:34

Jorik:

Hoi Eric en Monique,

Een hele fijne kerst in het fantastische Tasmanie/Australie!
    Zo leuk om te lezen kan niet wachten op de verhalen van Eric ;)

Grt Jorik

• 26 December 2014 - 14:41

Ron En Marjon:

Hoi Eric en Monique,
    Wij hebben de kerstdagen bijna achter de rug en ik heb deze ook gebruikt om jullie verslagen te lezen.
    Dit is nog eens een wereldreis, wat maken jullie weer veel mee! Wat een ervaringen, in soms herkenbare beschreven gebieden. Maar wij zijn vooral nieuwsgierig geworden naar al die mooie plekjes die wij nog niet gezien hebben! Wat hebben jullie een prachtige reis uitgestippeld.
    Wat fijn dat Tasmanië zo goed bevalt, mooie plaatjes geschoten en nog veel onbekends voor de boeg tot aan het nieuwe jaar. We hopen dat jullie nog veel moois zullen ervaren. Alvast beste wensen voor het nieuwe jaar..... 1 ding is zeker ....jullie starten 2015 lekker relaxed! Geniet ervan!!!

Groet Ron en Marjon