Zuid-Afrika - Reisverslag uit Mica, Roemenië van Monique & Eric - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika - Reisverslag uit Mica, Roemenië van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

25 Oktober 2014 | Roemenië, Mica

Het waren drie heerlijke dagen in Nederland! Mooi weer, kleding gewassen, gras gemaaid, een snelheidsboete die in de post lag te wachten (van Monique) betaald, de koffers voor de volgende maanden weer ingepakt en uiteraard genoten van de vele bezoekjes en telefoontjes van familie en vrienden. De belangstelling om de foto's van het eerste deel van ons levensloopverlof te kijken was overweldigend, excuses aan degenen die we hebben moeten teleurstellen, maar jullie kans komt na januari wel.
Op het vliegveld moesten we nog even wat goochelen met het forse overgewicht in de handbagage, maar na een vriendelijk praatje en met listige kunstgrepen kwam toch alles mee.
En hiermee begon het volgende deel van onze reis. Voor ons het onbekendste, dus ook spannendste deel. Jazeker, Zuid Afrika hebben we al meermalen bezocht, maar nu zal de reis via het Kruger Park naar Zimbabwe, Botswana en Namibie gaan om dan weer terug te keren in Zuid Afrika bij Kaapstad. Zeg maar 90% van de reis in onbekend gebied onder onbekende omstandigheden, alhoewel we ons natuurlijk zo goed mogelijk hebben voorbereid en ons door collega's van Wereldcontact met hun specialisme (bedankt Carel en Corrie!) heben laten voorlichten.
De vlucht naar Johannesburg en het inchecken in het hotel gingen prima; de volgende dag werden we door Britz opgehaald om onze 4 Wheel Drive op te halen. Een belangrijk moment, want hoe zou ons voertuig waarop we de komende zeven weken moeten vertrouwen op wegen van diverse omstandigheden (waarvan een groot deel gravel en zand) er uitzien?
Nou, dat was even wennen na zo'n uitschuifbare camper van 9 meter in de U.S.A.! We waren het er snel over eens dat dit wel erg primitief was: geen douche, geen toilet, geen stroomaansluiting, geen gootsteen, geen fornuis, geen magnetron en als "verblijf" alleen de voorstoelen en de achterbank. Maar dit voertuig was verder wel perfect uitgerust om de tocht te kunen gaan maken die we willen doen. Dat betekent: twee tenten op het dak, een dubbele dieseltank, twee reservebanden, een "high lift jack" (zeg maar een superkrik), een schep, een hakbijl en een tafel en stoelen om buiten te kunnen zitten.
Andy was ondertussen met een latere vlucht van Kenya Airways via Nairobi naar Johannesburg gevlogen en net toen wij al het papierwerk (inclusief de formulieren voor de grensovergangen) in orde hadden gemaakt en onze 4Wheelie hadden ingericht, kregen we een berichtje dat hij klaarstond op het vliegveld om opgehaald te worden. Zo gezegd zo gedaan en hiermee was ons gezinnetje weer voor zeven weken herenigd.
Na een lunch om even bij te praten en de eerste boodschappen te hebben gedaan, verlieten we Johannesburg op weg naar onze eerste camping. Onderweg begon het echter te stortregenen en te onweren, zodat we op de camping maar besloten om een upgrade te nemen en de eerste nacht in een chaletje te overnachten.
Gisteren reden we de schitterende Panoramaroute waarvan we zo'n beetje alle uitzichtpunten bezochten, zoals de Pinnacles, de Berlin Falls, Bourkes Luck Potholes, het Lowveld Viewpoint en de Drie Rondavels. Van "Gods Window" was het raam helemaal beslagen (lees: zeer dichte mist), zodat we dat uitzichtpunt moesten overslaan, maar verder was het volop genieten!
Vandaag gaan we op weg naar het Krugerpark. We zijn benieuwd of we daar nog iets van de spanningen omtrent de neushoorns merken, want afgelopen zaterdag was er zelfs nog een dodelijke schietpartij met stropers. De laatste jaren worden enorm veel neushoorns door stropers afgeslacht, omdat hun hoorns veel geld waard zijn. Dat gaat in zo'n hoog tempo dat er maatregelen moeten worden genomen: de resterende 5000 neushoorns in het Krugerpark worden gevangen genomen en per helicopter naar andere, veiliger gebieden getransporteerd.
Wij zullen vijf dagen door het Krugerpark trekken, waarschijnlijk zonder beschikking over een Wifi-mogelijkheid. Dus wordt niet ongerust, het volgende verslag kan even op zich laten wachten. Ondertussen gaan wij op zoek naar de Big 5!
Hartelijke groetjes aan iedereen van Andy, Monique en Eric.

• 25 Oktober 2014 - 09:30

Frans:

Te triest voor woorden dat al die neushoorns worden afgeschoten en overgeplaatst moeten worden. Hoop volgend jaar nog een neushoorn te kunnen zien in het Krugerpark. Voor jullie een fijne voortzetting van jullie prachtige reis. Doe voorzichtig en we zijn benieuwd naar jullie belevenissen. :)

• 25 Oktober 2014 - 09:54

Martin En Joke Imanse:

Wat een belevenis moet dit worden. Wij zijn benieuwd hoe jullie dit vervoer zullen ervaren. Geniet van de mooie natuur en de mooie sterrenhemel.

• 25 Oktober 2014 - 10:37

Marco En Diny:

Wat een belevenis. Nu al!!!!! Geniet met z'n 3-en en wij genieten weer lekker met jullie mee!!!

Liefs Marco en Diny

• 25 Oktober 2014 - 12:14

Tanya:

Gaaf om weer le lezen en jullie zo weer te kunnen volgen. Vooral genieten en pas goed op jullie zelf. Ben weer benieuwd naar het volgende verslag. Lieve groetjes.

• 25 Oktober 2014 - 16:17

Ed:

"Wie had dat kunnen denken: van een camper met alle gemak, naar primitief kamperen op het dak!".

Veel plezier op deze avontuurlijke ontdekkingsreis!

• 25 Oktober 2014 - 17:48

Lex En Syl:

Wat mooi om samen met Andy deze reis te maken. Geniet van jullie quality-time

• 25 Oktober 2014 - 18:37

Paul:

goed om weer terug op reis te zijn en Afrika vond ik zelf altijd wel bijzonder. Benieuwd naar de nieuwe belevingen en iig internet daar...

groet,

paul

• 25 Oktober 2014 - 19:11

Miriam:

Een hele fijne reis weer verder met zijn drieën. Ik hoop dat jullie de Big 5 spotten.

• 26 Oktober 2014 - 08:48

Michel:

Hé! Jullie laatste berichtje gemist, dus wist niet dat jullie het weekend thuis waren! Dacht het eerste weekend van november… Anyhow, lekker verder blijven genieten op jullie world-trip. Later! X

• 27 Oktober 2014 - 19:51

Pieter & Greet:

Hallo! Jullie zijn nu dus weer met beide voeten op aarde! Back to Basic! Geniet van het prachtige land en maak er weer een mooie belevenis van. Veel plezier met elkaar! Lieve groet van ons.