Oregon - Reisverslag uit Vale, Georgië van Monique & Eric - WaarBenJij.nu Oregon - Reisverslag uit Vale, Georgië van Monique & Eric - WaarBenJij.nu

Oregon

Blijf op de hoogte en volg Monique & Eric

12 September 2014 | Georgië, Vale

Wat een geweldige avond... zittend aan het kampvuur onder een fantastische sterrenhemel hebben we zojuist weer cijfers voor de camping gegeven. Aangezien we midden in de natuur in de bossen vlakbij een meer zitten en we slechts herten en vogels als passanten hebben gezien, zullen jullie begrijpen dat de cijfers voor de scenery en de privacy zeer hoog zijn! We hebben vanavond genoten van een groeps barbeque, zoals we dat in Nederland ook 1 keer per jaar doen. Het wordt trouwens tijd om de groep waarmee we reizen even voor te stellen: zo'n 30 jaar geleden zaten de 4 mannen van nu (Ben, Lex, Rene en Eric) als jonge agenten op bureau Archimedesstraat (nu Segbroek) bij elkaar in de A-ploeg. Toen al ontstond de vriendschap, ook tussen de partners (Ariena, Sylvia, Tanya en Monique) die er voor zorgt dat we nu al zo lang met elkaar omgaan en zelfs voor de 3e keer met elkaar met een camper door Amerika trekken. Iedere keer natuurlijk weer een andere route, en ook deze keer staat iedereen weer versteld van de diversiteit en de hoogtepunten die we iedere dag weer meemaken. We doen dat overigens op een andere manier dan een gebruikelijke groepsreis bij Wereldcontact: iedereen heeft z'n vaste plekje in het konvooi van 4 campers, dat onderweg veel bekijks trekt. Dat komt ook zeker door de Hollandse vlag op de achterste camper. Zoals al in het vorige verslag is vermeld hebben we enorm veel lol met z'n allen, maar het welslagen van de reis komt ook door de strakke discipline en goede samenwerking. Het vertrek is iedere dag stipt om 08.30 uur gepland en dan zit iedereen ook startklaar in de camper om weg te rijden. We hebben (behalve het moment dat Ben de handrem er niet afkreeg) nog geen minuut op elkaar hoeven te wachten!
Nu nog even over het verdere verloop van de reis sinds het vorige verslag. Het inkopen doen in Bend was voor de meesten een groot succes, 's middags vertrokken we naar het Smith Rock S.P.. Hier hebben we een topwandeling gemaakt van 4 mijl, zowel letterlijk als figuurlijk een absoluut hoogtepunt! We traden hier trouwens in de voetsporen van de collega's Rutger en Bjorn die hier enkele maanden geleden liepen; helaas kwamen wij geen ratelslang tegen.
De volgende dag hebben we weer een uniek stukje natuur beleefd in het John Day Fossil Beds. Wat een kleurschakeringen, werkelijk uniek! Het leuke van dit soort bestemmingen is dat ze voor het grote publiek (zowel Europeanen als Amerikanen) onbekend zijn, zodat het er enorm rustig is.
Door de hoogte van de campings en de heldere nachten is het 's nachts wel behoorlijk koud, zo rond het vriespunt. Maar overdag loopt iedereen in korte broek.
Helaas hebben we door de beperkte verbindingen tot op heden moeite om enkele van de mooie foto's bij dit verslag te plaatsen, maar we doen ons best.
Vandaag hebben we al aardig wat mijlen gereden om het oostelijk deel van Oregon te doorkruisen. Morgen rijden we dan de staat Idaho in; het verslag daarvan lezen jullie de volgende keer!
Bedankt voor alle reacties, leuk om te lezen!
Hartelijke groetjes en veel liefs van Monique en Eric.

• 12 September 2014 - 22:18

Martina:

Graag foto's! Dan is het nog meer mee genieten ...
    Wat bijzonder dat jullie elkaar al zo lang kennen, en dan meerdere keer zo'n reis samen maken. Uniek.

• 12 September 2014 - 22:34

Rutger:

Goed om te horen dat jullie de wandeling ook fantastisch vonden. Ja voor die slangenkuil had ik je nadere route instructies moeten geven. Het was een stukje van het pad af haha. We blijven jullie ervaringen lezen!

• 13 September 2014 - 01:24

Esther En Aad:

Geweldig om jullie ervaringen te lezen! Tikje jaloers, ja dat ook

• 13 September 2014 - 01:28

Esther:

Sorry plaatste bericht al voordat ik het wilde.. Jaloers in positieve zin. Wat een gaaf leven hebben jullie. Je werkt je te blubber en daarna verwen je jezelf met zulke reizen. Heerlijk, blijf genieten ervan!

• 13 September 2014 - 04:46

Mieke De Graaf:

We hebben goede herinneringen aan de stop die Ben,Ariena, Lex en Sylvia bij ons in Canada gemaakt hebben. We zijn heel benieuwd hoe jullie reischema is aangezien wij vanaf 3 oktober in Phoenix, Arizona zijn. Komen jullie nog in de buurt????

Have fun!!!

Ron en Mieke

• 13 September 2014 - 17:47

Greet En Pieter:

Super om gezamelijk op pad te zijn. Doet ons denken aan "The Red Centre" Australie.
    Ook natuurlijk de dicipline!
    Hopen dat zoiets volgend jaar gerealiseerd kan worden. (Haha als wij meegaan dus!)
    Veel liefs en tot de volgende keer!

• 15 September 2014 - 22:36

Marjo En Servie Jongen:

Geniet van de USA en over een aantal dagen zijn wij aan de grens van USA-Canada
    Wij proberen jullie te volgen, maar ook daar niet overal wifi natuurlijk. Geniet van het heerlijke weer en ach die koude nachten..ben je overdag weer snel vergeten. Reizen is een feest !

• 20 September 2014 - 14:35

Diny:

Wat een verschrikkelijke mooie omgeving zeg. Dank jullie voor de foto's en de verslagen. Wij genieten met jullie mee!!!